-
-
- Tiyatrodan çok daha önceden
beri dünya tarihinde var olan ve başlangıcında mistik çerçevenin
hakim
- olduğu sihirbazlık sanatı,
tarih içinde pek çok uzun süreli duraklama dönemleri yaşamış
ve XIX. yüzyıldan
- itibaren kendisine ifade özgürlüğü
bulup önce "bilimsel" öğelerle ve daha sonra XX. yüzyılın
başından
- itibaren de "sahne sanatı"
niteliği ile kendisini tanımlamıştır.
-
- Dilimizde, sihirbazlık sanatçısını
tanımlamak için "hokkabaz", "illüzyonist",
"gözbağcı" terimleri de
- kullanılmaktadır. Sihirbazlık ya da
diğer adı ile illüzyon sanatımıza yakıştırılmış olan gözbağcılık,
- hokkabazlık gibi sıfatları, anlam
kısıtlayıcı oldukları için tercih etmemekteyiz.
-
Keza bu açıklama, bizim sadece sahne gösteri sanatı ile
ilgilendiğimizin ve büyü, fal gibi uygulamaları asla
-
onaylamadığımızın da teminatıdır.
-
- Sihirbazın amacı sadece seyircisine
bir "oyun" sunmak değil, sanat değeri olan bir
"sihirli an" yaşatmaktır ve
- buradaki temel ilke bu sihirli
anın sadece bir bilmece-oyun sunma becerisine dönüşmeyip estetik değeri olan
- bir tarzda sunulmasıdır. Bu
tanımdan yola çıkarsak, bizim bahsettiğimiz sihirbazlığın
birtakım doğaüstü
- uğraşlarla hiçbir ilişkisi
olmadığı, büyü, fal, medyumluk gibi konularla uğraşanlarla
yollarımızın ayrı olduğu
- herhalde açıkça anlaşılmaktadır.
-
- Yaratılması düşünülen bu
"sihirin" yaşamla bağlantılı olduğu, kullanılan
tüm sihirbazlık araçlarının birer
- yaşam simgeleri olduğu
unutulmamalıdır. Aksi halde sihirbazlık araçları basit
oyuncaklar olmaktan öteye
- geçemeyecek ve yine aynı şekilde
sihirbazda fazlası ile öne çıkacak bir teknik ustalık
belirtisi de, meydana
- getirilmesi için onca emek
harcanan o sanatsal sihirli anı yok edecektir.
-
- Sihirbazlık uzun bir eğitim süreci
içinde öğrenilebilen bir sahne sanatıdır, birkaç
"oyun" ya da "teknik sır"
- öğrenmekle sihirbaz olunamaz,
tıpkı bir tiyatro oyununu ezbere bilmekle tiyatro sanatçısı
olunamayacağı
- gibi! Sihirbazlık eğitimi;
sahne bilgisi, illüzyon repertuarı bilgisi, değişik mekan
teknikleri, oyun uygulama
- teknikleri, beden kullanımı
ve beden dili, seyirci psikolojisi, ışık bilgisi, makyaj
bilgisi, kostüm bilgisi, araç
- yapım bilgisi, sihirbazlık
tarihi bilgisi gibi pek çok konuyu kapsar.
-
- Modern sihirbazlık yeni bir
boyut, yeni bir anlam kazanmıştır. Artık sihirbaz, birtakım
"hileli kutular" kullanan
- değil, herkesin dokunup
kontrol edebildiği, çoğu zaman her gün kullandığımız eşyalarla
da "mucizeler" yaratan
- bir kişidir ve bu kişi
uzakta, her türlü teknik hileye uygun sahnede değil, yakınımızda
da bulunabilmektedir;
- böylece, elimizin dokunacağı
mesafeye gelmiş olan "sihir" her zamankinden daha eğlendirici
ve etkileyicidir.
-
-
-
-
|
- İstanbul
Magic Studio, kendi internet sayfalarında
şu ilkelere uymayı taahhüt eder:
- İMS, bir başka
sitede yayımlanan özgün materyeli -o sitenin tanıtımı amacı dışında-
- izin almadan ve
kaynak belirtmeden yayımlamaz, kullanmaz.
Sihirbazlık kavram,
- sunum, efekt ve yazınlarının
yaratıcılarının ve sahiplerinin eserleri üzerindeki
haklarını
- bilir ve saygı
gösterir. Halen sahnelenmekte
olan sihirbazlık ya da büyük illüzyon
-
gösterilerinde kullanılan yöntemler ve sırlar
ile, piyasada satılmakta olan sihirbazlık
- araçlarının
çalışma şekillerinin -kısıtlı çevrede
uygulanan sihirbazlık eğitimi dışında-
- açıklanmasına
karşı çıkar.
- Başka sihirbazlık siteleri
ve sanatçılar
hakkında karalayıcı ibareler kullanmaz.
- Başka
sihirbazlık sitelerine link verirken linklerin
sunumu arasında eşitlik ilkesine
- ve alfabetik sıralamaya
uymaya özen gösterir, bu konudaki uyarılara önem verir.
- (26 Aralık 1999)
-
|